PLAN ZAJĘĆ w Moraczu do 25 marca 2020r.
Szanowni Rodzice Moracza,
Nawiązując do maila skierowanego do Państwa, w związku z ogłoszonym zamknięciem szkół do 25 marca 2020, w którym poinformowałem o naszej pełnej gotowości, by kontynuować naszą pracę dydaktyczną zdalnie, poza budynkiem szkolnym, zdecydowałem, że cały nasz tygodniowy plan lekcji najzwyczajniej przeniesiemy do rzeczywistości wirtualnej, po prostu nasze lekcje będziemy prowadzić w trybie online, korzystając z platformy DISCORD.
Absolwent podstawówki Moracza, a obecnie uczeń naszego liceum – Maciek Bromirski włożył tytaniczny wysiłek w przygotowanie pełnej infrastruktury komunikacji wirtualnej pomiędzy nauczycielami a uczniami. Nad całością tego projektu, ze strony kadry pedagogicznej będzie czuwał i nas wszystkich wspierał, udzielając pomocy technicznej Pan Piotr Młynarski, informatyk prowadzący koło informatyczne w Liceum Moracza.
Przyznam, że ja sam już zdążyłem się zalogować, podjąłem pewne działania w celu sprawdzenia funkcjonalności tego systemu i zdałem sobie sprawę, że taka forma prowadzenia zajęć i komunikowania się jest w obecnej kryzysowej sytuacji absolutnie możliwa i efektywna. Po prostu logujemy się, witamy z uśmiechem do kamerki, dodając tym samym nieco otuchy sobie nawzajem, by następnie po powitaniu wyłączyć wizję i niczym w audycji radiowej na żywo brać udział i realizować temat bieżącej lekcji. Wszystkie funkcje takie jak: przesyłanie wiadomości, plików, udostępnienie ekranu, a nawet funkcja wyłączenia głosu uczniowi, który sieje zamęt i przeszkadza są w zasięgu serdecznego palca belfra, który jednym sprawnym ruchem będzie mógł zadbać o atmosferę naukową podczas lekcji 🙂
Pan Piotr wraz z Maćkiem przygotowali „ściągę” (otrzymaliście ją Państwo mailem) jak sobie poradzić z uruchomieniem całego systemu, będą oni również do dyspozycji Państwa oraz uczniów w razie jakichkolwiek problemów technicznych i zapytań pod adresem: wsparcie@moracz.edu. pl
Szanowni Państwo, wdrożenie w życie przedłożonego powyżej planu naszej pracy wydaje się zasadne. Przede wszystkim utrzymamy pewien rytm pracy, co ma dla uczniów i dla nas pierwszorzędne znaczenie. Z psychologicznego punktu widzenia istotnym będzie, danie naszym uczniom namiastki normalności, choćby poprzez fakt, że choć na trochę, ale regularnie będą mogli widywać się ze swoimi nauczycielami. Uczniowie będą regularnie otrzymywać prace domowe, będą zobligowani, by je odrabiać, bo oczywiście regularnie będą one sprawdzane.
Szanowni Państwo, nie chcę być złym prorokiem, (obym się bardzo mylił) ale szczerze mówiąc nie wydaje mi się, że do 25 marca wszystko wróci do normy i ponownie spotkamy się już wkrótce w budynkach szkolnych. Musimy zatem wdrożyć takie rozwiązania, które będą mogły funkcjonować na trochę dłużej. W naszych szkołach w tzw. edukacji klasycznej nie pracujemy z dorosłymi studentami lecz z dziećmi i niepełnoletnią młodzieżą bez doświadczeń edukacji domowej i w moim przekonaniu nie wystarczy przekazać uczniom mniejszej lub większej partii materiału do samodzielnego opracowania i przyswojenia lecz zapewnienie im przyjaznego nadzoru, rytmu i regularności zajęć edukacyjnych.
Szanowni Rodzice i Uczniowie, bardzo proszę o wyrozumiałość, jeśli na początku całego tego projektu będziemy się potykać lub pojawią jakieś problemy techniczne. Wierzę, że damy radę, któż, jeśli nie Moracz:-), obyśmy tylko zdrowi byli. Do zobaczenia zatem w wirtualnym Moraczu na „Discordzie” w najbliższy poniedziałek o godz. 8.00:-)
Pozdrawiam serdecznie
Pozdrawiam serdecznie
Artur Abramowicz
Dyrektor